Dag 6 - Masai Mara laatste dag

31 juli 2022 - Masai Mara Game Reserve, Kenia

We lagen zo mooi op tijd in bed (21.00!) want extra vroege game drive om 6.45, maar helaas hele slechte nacht want mr D werd ziek (maag..), om de 3 uur naar de wc.. Dus we besloten te splitten. Piet en aidan gingen met kleine oogjes op pad met kevin, en rod bleef bij dylan op de kamer zodat D nog kon doorslapen.
Hebben weer ander deel van het park bekeken, dit keer uitgestrekt graslandschap met een enkele boom. Heel mooi! We hebben bijna een kill gezien, we troffen een groep hyena’s rond net gedode gnoe! De baas mocht als eerste eten. Een kleine jakhals was dapper en wilde wat meepakken maar werd steeds weggejaagd door de hyenas. Verder zagen we de secretarisvogel, veel gieren bij een dode olifant, een dood baby buffeltje langs de weg, gedood door een slang, aldus kevin, want geen wonden van grote dieren. En als hoogtepunt de cheeta! Wel een beetje zielig verhaal want er waren eerst blijkbaar 5 cheeta broers in dit deel van het park. De ene werd gedood door een leeuw, de tweede door een krokodil, de derde werd twee dagen geleden gedood door een buffel! Dus toen waren er nog maar twee. En nu zagen we een cheeta die wanhopig aan het roepen was naar zijn broer die waarschijnlijk ook al gedood was.. heel zielig! Hij liep op de vlakte te zoeken en roepen, en gaf totaal niet om de jeeps die om hem heen waren. Hij bleef maar roepen. die gaat het ws niet halen aldus kevin, in zijn eentje. Maar het goede nieuws was dat de cheeta die we gisteren zagen drie babys had dus er komen weer nieuwe aan!

UPDATE 1 aug: kevin vertelt goed nieuws: de cheeta heeft zijn broer gevonden! Die was nl even druk met een gazelle opeten.. :-) dus dat is fijn! Ook hier, eind goed al goed.

we hebben veel filmpjes en fotos gemaakt om aan rod en dylan te laten zien.

om 11.30 waren we weer terug in de lodge. Even chillen op de kamer. Dylan even douchen en klein droog broodje eten op de kamer. En wij hebben boekje gelezen in de stoeltjes voor de deur.

Rod en aidan gingen om 16u op pad voor de afternoondrive! Ze kwamen terug in onweer en flinke regenbui maar volgens rod was het uitzicht met de donkere luchten spectaculair! Ze zagen nog een groep olifanten, buffels, zebras, thompson gazelle. Het is wel komisch hoe het werkt, bij de zoveelste zebra staan we al niet eens meer op :-)  zo gaat dat dus na een paar dagen safari! Alleen nog op zoek naar de echt nieuwe dieren! Waaronder vogels, er zijn heeel veel mooie vogels hier in de meest felle kleuren.

lekker even chillen in de bar en onze vriendelijke ober edward bedanken die zelfs onze namen onthield (een masai man die morgen weer naar zijn plaggenhutje gaat, echt!). De jongens kunnen het maar moeilijk geloven dat contrast.
morgen weer naar nairobi, en mombasa naar het strand, dan zit het safarideel erop! Was echt fantastisch.

1. Ton:
    1 augustus 2022
    Een geweldige belevenis waar jullie nog lang van kunnen nagenieten ☺️ aan de hand van de prachtige foto’s die werkelijkheid werden. Lfs Ton