Dag 2 - Lake Nakuru

27 juli 2022 - Lake Nakuru National Park, Kenia

Vroeg op vandaag! Gaan de hele dag op pad naar Lake Nakuru National Park. Om 7.30 stappen we de jeep in, 1,5 rijden naar het park. Bij de ingang even een break, benen strekken en een giraf beeldje halen (er stonden er honderden, kan ik niet laten om wat te kopen - voor teveel geld natuurlijk :-) Een dame met een flink geweer bij de ingang als bewaker.

En wat een dag was het! We zijn uiteindelijk ruim 10 uur onderweg geweest pffff!! Pas om 18.00 waren we terug in de lodge. Volledig door elkaar geschud en onder het stof en totall loss / moe maar we hebben wel megaveel dieren gezien. Oke komtie: zebra’s, buffels, giraffen, de zeldzame zwarte en witte neushoorn!, flamingo’s, visarend, impala’s, gazelles, aapjes (meerkatten en bavianen), zwijntjes (pumba!), maribu (een soort grote lelijke vogel), nog meer vogels, en dat alles direct voor je neus! Met de verrekijker konden we alles heel goed zien.
en on top of: een luipaard!! En twee vrouwtjes leeuwen!! die hadden we helemaal niet verwacht hier. Kevin kreeg een melding over de walkietalkie over de luipaard, draaide pardoes de auto om en sjeesde erheen. En we waren op tijd! De leeuwen waren ook een verrassing, ze lagen in een boom wat (in tegenstelling tot de luipaard) gek is, dus daardoor konden we ze zien!
Wat ook bijzonder was; een groep zebra’s waarbij een moeder bij haar kleintje stond die op de grond lag en niet meer omhoog kwam. Heel zielig, hij was helemaal verzwakt volgens kevin, zn moeder duwde steeds tegen m aan met de kop maar hij bleef liggen. De groep liep echter door en de moeder werd steeds nerveuzer want ze wilde ook mee. We dachten echt dat ze het kleintje zou achterlaten want die bleef maar liggen. Af en toe koppie omhoog en dan weer liggen. Maar uiteindelijk na veel vasthoudendheid van de moeder stond ze op, wankele pootjes, en liep ze achter mama aan! Pff eind goed al goed!

Lunch (heerlijke lunchbox) hadden we op een soort picknick / kampeerplek vol bavianen die kevin steeds wegjoeg (ze zijn nl behoorlijk agressief - honger en op zoek naar eten..).
De jeep is fantastisch, dakje omhoog en dan kun je staan en naar buiten kijken!
De mooie fotos met de goeie camera gaan we thuis downloaden, dus hier alleen wat simpele iphone kiekjes. :-)

nu even bijkomen en chillen op bed, straks eten!

trouwens: ze zijn hier nog superconsequent met mondkapjes! Moeten het in restaurant en in hotel op. Maar ook in t straatbeeld zie je heel veel mensen met mondkapje op. Terwijl covid hier veel minder aanwezig is dan bij ons. Kun je nagaan. Ook alle bediening heeft t op. Heel goed.
andere observatie: de wegen zijn echt bizar. Geen strepen, geen stoplichten, geen verkeersregels, bijna overal tweebaans met idiote inhaalacties vanwege de langzame vrachtwagens. Idioten op de weg (filmpjes die dylan vaak kijkt) is er niks bij. Soms staan er ineens politie agenten langs de weg, maar om papieren oid te controleren. Niet om een brommer die een bank achterop heeft gebonden (echt!) te bekeuren. Bekeuren is iets nederlands!
en heeeel veel mensen lopen langs de weg. Ook zie je veel taxibusjes volgepropt met mensen. En veel troep, afval, kapotte wegen, krakkemikkige huisjes, golfplaten huisjes, mensen die koken op straat en wat eten proberen te verkopen. Veel hardware stores en wasstraten. Logisch. En veel brommers volgestouwt met spullen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ton:
    27 juli 2022
    Prachtig en leuk dat jullie op dag twee al zoveel dieren hebben kunnen zien. Gelukkig geen sprinkhanenplaag meer! Lfs Ton
  2. Stephanie:
    28 juli 2022
    Wat super zeg deze reisverhalen! Wat een bijzondere vakantie!! We blijven lezen!!