Dag 8 - Diani Beach

2 augustus 2022 - Diani Beach, Kenia

Na de wat chaotische en vermoeiende avond hebben we gelukkig heerlijk geslapen in onze airconditioned kamer (met de airco alleen overdag aan want anders veel te koud). We hebben twee naast elkaar gelegen tweepersoonskamers, heel ruim. Uitzicht op de mooie tuin. Het hotel is prachtig aangelegd, aan het strand met heel veel palmbomen. En een open restaurant waar een bewaker staat om de aapjes weg te jagen die op t eten afkomen :-) Verder zijn er overal barretjes en lounge plekken. Het is prachtig weer! Een stuk warmer. Wat een verschil met afgelopen week, maar toen zaten we ook op 2000 meter hoogte. Vandaag heerlijk geluierd bij t zwembad in de zon. Met uitzicht op de zee! Het water van de zee is superwarm. Flinke getijen, dus de ene keer kun je heel ver over land / strand lopen de zee in en einde dag staat het water tot over de treden van de trap naar boven het hotel!
We hebben half pension dus ontbijt en avondeten in het buffet restaurant en voor de lunch hebben we lekker een broodje aan het zwembad besteld! Zometeen lekker borrelen en spelletje doen en dan hapje eten!

borrelen met uitzicht op zee, nice! Piet probeert cocktail (mojito) maar die is mierzoet dus niet zo geslaagd. Dan maar gewoon weer een Tusker light (tusker is het lokale keniaanse bier, lekker! Rod drinkt de gewone tusker lager en piet heeft de tusker light ontdekt met iets minder alcohol. Alcoholvrij bier hebben ze hier nog nooit van gehoord..en toen piet 1x een droge witte wijn probeerde kreeg ze een mierzoete, dus ook dat niet meer gedaan :-))

het avondeten is een stuk chiller dan gisteren! Op ons gemakje. En met live muzikanten erbij (zanger / bassist en toetsenist). Wel staat de muziek beetje erg hard :-) dus we zoeken een tafel zo ver mogelijk ervandaan haha, willen elkaar ook nog kunnen verstaan. Rod en piet zijn alweer beetje klaar met het buffeteten na dik een week, ook al doen ze echt hun best om elke dag wat anders te maken. Maar het zijn toch veel currys en rijst en veel vlees. Gebakken aardappeltjes hebben ze ook wel. En salades dat ook. Vandaag staat er iemand te grillen met soort shoarma vlees. Soms hebben ze pasta (dylan blij), en altijd veel vers fruit.

na het eten weer spelletje in de bar en dan lekker slapen!

1. Ton:
    2 augustus 2022
    Ook niet onaardig 🏊‍♀️ 😎 strand 🏖 palmbomen 🌴 heerlijk genieten !