Dag 3 - Lake Naivasha

28 juli 2022 - Lake Naivasha, Kenia

Na de lange game drive van gisteren vandaag een chill dagje. Na het ontbijt maken we een privé boottochtje over Lake Naivasha, het meer waar we op uitkijken. Met een klein bootje met gids, we stappen zo voor de deur op! Op zoek naar de hippo’s. Behalve heel veel vogels zien we inderdaad een stuk of 5 nijlpaarden. Er schijnen aan deze kant van het meer ongeveer 400 te zijn, dus dit aantal valt wat tegen haha. Overdag liggen ze in het water, ‘s nachts komen ze aan land gras eten. Ze zijn heel agressief dus vandaar de bewaking als je na donker het terrein over wil of naar t restaurant:-) overdag lijken ze heel kalm! We zien er eentje met een baby’tje op zn rug in het water liggen! Heel cute. En eentje op de wal. Aidan is onze huisfotograaf dus die schiet de camera vol en piet maakt nog wat kiekjes met de iphone.
Het is een supergroot (zoetwater)meer, met een ietwat vreemd landschap erlangs want allemaal dode acacia bomen in het water. Het water stond nl eerst een stuk lager en dit was allemaal grasland. Maar het water is hoger komen staan (we weten niet precies waardoor) en daardoor is het landschap veranderd, bomen dood want die kunnen niet tegen zoveel water. De verklaring bij het andere (zoutwater)meer, Lake Nakuru, was dat door een aardbeving paar jaar geleden de tectonische platen waren verschoven en er geen natuurlijke afvoer meer was. Waardoor het waterpeil steeg. Daardoor stonden bv ook stukken weg langs het meer onder water waardoor we geen rondje meer meer konden rijden.

Het is een mooie zonnige dag (die weerapp klopt voor geen meter) dus na het boottochtje nemen we een duik in het zwembad waar we de enigen zijn! Ook hier weer bediening die keurig handdoekjes voor je klaarleggen op de bedjes :-) en vragen wat je wil drinken. het water van het zwembad is ijskoud!! Bikkelen.
Even omkleden voor de lunch, helaas geen broodjes oid maar een warme lunch. We proberen het bij wat kleins te houden want vanavond eten we alweer hier!
Het buffet is elke dag anders, das fijn als je hier meerdere dagen bent zoals wij. En enorm uitgebreid dus je kan elke dag weer wat anders proberen. Het verloop is groot, de meeste mensen slapen hier maar 1 nacht. Maar ons verzoek aan het reisbureau  was destijds niet teveel verkassen, dat is een beetje onrustig voor dylan maar ook wij vinden dit wel relaxter! Dus 3 nachtjes hier, morgen gaan we weer door naar de volgende locatie! dylan vond het een pittige dag gister en zegt dat ie wel genoeg dieren heeft gespot :-) de volgende game drives maar wat korter houden :-)
Na de lunch toch weer naar t zwembad, even balletje overgooien. Als de wolkjes weer komen, gaan we terug naar het huisje. Lekker chillen en spelletje doen! Missen zakje chips bij de borrel.. je loopt hier niet even naar de winkel voor een snackje :-) das een nadeel van zon resort haha.
De tassen weer gepakt want morgen 7.30 vertrekken naar de masai mara!