Dag 1 - Giraffe center en lunch Karen Blixen coffee garden

26 juli 2022 - Lake Naivasha, Kenia

Beetje kort maar wel lekker geslapen! Heerlijk ontbijtbuffet. Spullen hadden we niet uitgepakt voor dat ene nachtje dus koffers waren zo weer ingepakt. Insmeren met deet, en off we go. Het is bewolkt dus zonnebrand hoeft nog even niet. Om 10.00 komt onze chauffeur en gids Kevin ons ophalen! Met een hele coole Toyota landcruiser jeep. Prima stoelen dus comfortabeler dan verwacht. Maar de wegen zijn slecht dus je schudt alsnog alle kanten op :-)
T is wel steeds even wennen met al dat personeel dat overal voor je klaarstaat, bij de receptie, kofferdragers, vele obers in het restaurant. Ze dragen met 4 man onze 4 koffers, en we tippen ze netjes met onze 1 dollar biljetten. Voelt erg luxe allemaal!

Kevin rijdt ons als eerste naar het Giraffe center dat is opgericht om de bedreigde Rothschildgiraf te beschermen. Je kunt ze op ooghoogte voeren met wat speciaal eten, heel grappig! Ze slurpen het met hun lange tong zo uit je hand. Dylan vindt t maar spannend. We weten niet of we de komende dagen de giraffen nog van zo dichtbij gaan zien dus deze foto’s zijn vast in the pocket!
Na het Giraffe center rijdt Kevin ons naar de lunchlocatie, karen blixen coffeegarden, alleen dit schijnt een nieuwe tweede vestiging te zijn die net 2 weken open is, de bordjes zijn overal bedekt. Nuja hoe het heet maakt niet uit, we komen in een tuin met allemaal kleine paviljoens waar we een eigen paviljoen hebben met een gedekte tafel voor ons vieren! Ziet er heel sjiek uit aldus de boys. En we krijgen (om 13.00 smiddags) een heus driegangenmenu haha. Dat is even wennen zo midden op de dag maar lekker! Salade of broccolisoep vooraf, kip met rijst of bietenrisotto als hoofd en fruit met ijs toe. Prima marco.
Na de lunch met de jeep naar onze volgende locatie, Lake Naivasha. Een hele drukke tweebaansweg met chaotisch verkeer. Langzame vrachtwagens die worden ingehaald, maar regelmatig moet een auto (of wij) uitwijken voor iemand die niet op tijd weer op zijn eigen baan is.. kevin blijft heel chill en is een goeie chauffeur! Onderweg rijden we langs de Great Rif Valley, die zich 9000 km lang uitstrekt van Libanon tot Mozambique. Met vulkanische grond en uitzicht op Mount Longonot (2890 m). Het is bewolkt maar niet minder indrukwekkend. Daardoor is t overigens ook totaal niet heet. De taxichauffeur gisteren vond het zelfs koud, en je ziet ook allemaal Kenianen met dikke winterjassen en truien aan - terwijl voor ons 20 graden al zomer is haha.
Na een rit van twee uur over veelal hobbelige wegen komen we om 16.00 aan bij onze nieuwe locatie: Lake Naivasha Sopa Resort! We worden ontvangen met warme handdoekjes voor onze handen en een mangosapje. En worden naar ons huisje gebracht. Als we vanavond naar het restaurant willen moeten we de beveiliging bellen want het is niet veilig om alleen daarheen te lopen :-)) we zien de zebra’s voor de deur staan maar er zal dus ook ander wild rondlopen! Een heerlijk huisje hebben we met uitzicht op een stuk grasland en daarachter het meer. Even uitrusten want we zijn best moe. Straks even rondje lopen met de verrekijker in de aanslag!

Tot 18.00 uur kunnen we het omheinde gedeelte voor ons huisje inlopen en aapjes en zebra’s en vogels bekijken! Lopen naar het water. Er staat een bewaker die de boel in de gaten houdt (ivm de wilde dieren). Even chillen in ons huisje en om 19.00 bellen we de receptie dat we graag willen eten. Een bewaker brengt ons over het pad naar het restaurant! Een hele grote mooie ruimte met superhoog houten plafond. Mooie gedekte tafels. We zijn een van de eersten maar al snel zit de hele ruimte vol mensen. Het buffet is lekker! We proeven van alles wat. Na het eten brengt de bewaker ons nog wat verder richting de tuinen waar een aantal hippo’s staan!! Hij schijnt met de zaklamp op ze zodat we een foto kunnen maken! Er staan er ongeveer 5, heel cool!

Een top eerste dag! Lekker vroeg naar bed want morgen gaat 6.15 de wekker!